מהו אור כחול ?

אור כחול, הוא חלק מספקטרום האור הנראה לעין.
בחשיפה סטנדרטית לגלי האור הכחול, לא נשקפת כל סכנה או בעיה, כיוון שאלו נמצאים סביבנו במשך כל הזמן באופן טבעי.

עם זאת, אורח החיים הדיגיטלי הביא עמו סוג אחר של קרינה, אשר עלינו להיות מודעים לה, ולהיזהר מחשיפה מופרזת אליה: קרינת HEV – קרינת האור הכחול.

מרבית המסכים האלקטרוניים הקיימים (כגון מסכי מחשב, טלפונים ניידים, טאבלטים ומסכי טלוויזיה) פולטים אור כחול בעוצמה גבוהה.בעידן המודרני, אופן השימוש התכוף שלנו במכשירים הדיגיטליים, מגביר את הסיכון לפגיעה בעיניים.

מדוע האור הכחול נחשב למזיק?

הצבעים הסגולים-כחולים שבספקטרום האור הנראה לעין (שניתן להבחין בהם בעין אנושית), הינם בעלי אורכי 
גל קצרים במיוחד (אורכי גל שנעים בין 380 ל-500 ננומטר); מחקרים מוכיחים שגלים קצרים אלו גורמים לכך שהאור הכחול מצליח לחדור מבעד לקרנית ולעדשת העין - וכתוצאה מכך, הוא גורם לעומס גבוה ומשמעותי עליהן. 

במילים פשוטות – האור הכחול מזיק מפני שהעין האנושית אינה בנויה להתמודד עם השפעותיו המזיקות; נוסף לכך מחקרים מסויימים מצאו כי חשיפה ממושכת לאורכי הגל שבין 380 ל-440 ננומטר נחשבים למזיקים, ועלולים לגרום במקרים מסויימים לפגיעה ברשתי העין.

מהן התופעות השליליות של חשיפה ממושכת לאור הכחול ?

בטווח הקצר, לאחר חשיפה ממושכת לאור הכחול, עלולות להופיע תופעות כגון: ראייה מטושטשת, עייפות, כאבי ראש, מיגרנות, קשיי ריכוז, יובש וגירוי בעיניים.

חשיפה מוגברת לאור הכחול בשעות הלילה המאוחרות, עלולות לגרום לפגיעה באיכות השינה, ולעייפות מתמשכת במהלך שעות היום.

בטווח הארוך, על פי מחקרים אחרונים, נמצא כי לאורכי הגל של האור הכחול ישנה השפעה גדולה על תאי העין, וחשיפה מוגברת אליו גורמת ללחץ על העיניים.

מה ניתן לעשות נגד האור הכחול?

בנוסף להמלצות הידועות והמוכרות, כגון המנעות משימוש מוגבר במסכים אלקטרוניים לפני השינה,אחד הפתרונות היעילים והשימושיים ביותר שפותחו בשנים האחרונות, הוא שימוש יום-יומי במשקפי אור כחול - משקפיים הכוללים עדשות שפותחו במיוחד כדי לחסום את קרינת האור הכחולהבוקע ממסכים אלקטרוניים, ומסייע במניעת התופעות השליליות הכרוכות בחשיפה מוגברת למסכים.

כיצד בלו אופטיקס תוכל לסייע לכם?

אם אתם מבלים מספר שעות ביום מול מסכים – יש לנו את הפתרון המושלם עבורכם:באתר תוכלו למצוא סוגים שונים של משקפיים מסנני אור כחול במגוון עיצובים וצבעים למטרות שונות ולשימוש יום-יומי נוח במיוחד.צפו בקולקציות השונות באתר ובחרו את זוג משקפי המסך המתאים לכם😊

שאלה נוספת ?

תוכלו להשאיר לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם !